środa, 31 grudnia 2014

Pokrzep się!: Currywurst + frytki

          No i stało się. Mamy koniec roku. Nigdy z tym wydarzeniem nie wiązałem nic szczególnego, ani nie przypisywałem mu jakichś ideologii czy wierzeń. Jednak tym razem całkowicie przez przypadek złożyło się tak, że na ostatniego dnia tego roku na blogu ląduje danie od którego tak naprawdę wszystko się zaczęło w mojej głowie i które było sporą inspiracją do stworzenia tej strony. Nawet w logo Dycha to w kato wzorowałem się trochę tym daniem, bo od kiedy pojawiło się w Kato było dla mnie wyznacznikiem 'fest dobrze i fest tanio'. Chodzi oczywiście o kiełbę z Pokrzep się! na Mariackiej Tylnej.
          Kiełbasa z sosem pomidorowym i curry podawana z frytkami tzw. currywurst. Żarcie które przywędrowało do nas zza zachodniej granicy i jest tam bardzo popularne. W Katowicach można się nim pokrzepić za równą dychę. W zestawie mamy belgijskie fryty z majo. Nie wiem jak to wygląda w Niemczech, ale nasz katowicki karywurst jest białą kiełbasą od jakiegoś śląskiego lokalsa (jak gdzieś kiedyś wyczytałem). Kiełbasa jest krojona na kawałki i smażona. Zero tłuszczu w środku, mięciutka z przysmażoną skórką. Pycha! Fryty belgijskie, duże i smaczne. Ogromna porcja aż się wysypuje z tacki (dosłownie). Tak samo pyszne! Na frytach majo. No majo jak majo. Ja fryty jem tylko z majonezem więc ta opcja mi bardzo odpowiada. Najsłabszym elementem tego dania jest ketchup w którym ewidentnie czuć chemię, ale na szczęście curry ją skutecznie maskuje. Jest to danie które po prostu uwielbiam. Sama porcja jest przeogromna co również jest sporym plusem. Jedynym minusem jest miniaturowy widelczyk podawany w komplecie.
          Tak jak napisałem, currywurst z Pokrzepa jest jednym z moich ulubionych dań do 10zł w Kato. Kiełbę można również kupić w zestawie z bułką zamiast frytek, jednak osobiście polecam właśnie ten opisywany zestaw. 

Wynos: Tak
Dowóz: Nie

Sposób podania
Żarcie jest podane na papierowej tacce. Całkowicie rozumiem niemiecki zamysł tego sposobu, gdyż tam jest to serwowane jako fastfood na ulicy. Całość z przytłaczającą ilością frytek wygląda bardzo fajnie.
[] [] [] [] [] [] [] [] [] [] 10/10

Wygląd dania

Fryty idealnie usmażone, kiełba przyrumieniona po bokach i soczysta w środku a na górze potężna łycha majo. Lovely
[] [] [] [] [] [] [] [] [] [] 10/10

Smak

Wszystko jest przepyszne tylko czasem poczuć smak taniego keczupu. Na szczęście mamy jeszcze kiełbę, fryty i majo więc ten smak pojawia się rzadko.
[] [] [] [] [] [] [] [] [] _ 9/10

Stopień najedzenia

Pełna i zasłużona dycha. Opór
[] [] [] [] [] [] [] [] [] [] 10/10

Średnia: 9,75/10











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz